Customer Support

Mar 9, 2013 Digital Deluxe Upgrade Question I want to buy the physical standard version of MoP, but will it be possible to upgrade to the Digital Deluxe edition at a later date if I want to? I saw pre-orders can spend an extra $20 if they decide later to buy Deluxe; will the same work for physical copies?Taedium16 Mar 9, 2013
Mar 9, 2013 Cannot recieve Scroll of Resurection? It says my account is not eligible when my friend tries to send me a invite thing?Supäshotz2 Mar 9, 2013
Mar 9, 2013 Transferred, then told transfer didn't work Ok, a couple of days ago I transferred this character from an old server to a new one (Uldum, where he sits now) to play with some real life friends. I filled his bags with some leftover old enchanting mats to sell on auction on the new server to have a little gold to start out with and logged out. I did not know you had to wait 20 minutes after logging out to do the transfer at the time, but the transfer appeared to go just fine anyway. It didn't even take a full hour before the character was moved to the new server. Once Battle.net told me the character transfer was completed, I logged onto the character (had been playing an alt on the new server while waiting) and did a few quests before calling it a night. The next day I received an email from Blizzard that said they could not process the transfer. So I began to investigate. Tried to log on, sure enough, character was locked. I checked my credit card balance and found that the $25 had been refunded to my credit card, so no problem there if the transfer went bad. I put in a ticket on the website and asked what to do. While waiting for a response, I attempted to log in again, and it worked, but I was kicked off pretty quickly. Found out I'd attempted to log in while the GM or whoever was trying to move my character back to the original server (still no explanation on what went wrong). So the GM told me to contact him when I was going to be offline for awhile. I told him I'd stay out of the game til I heard back. He replied about an hour later that he was able to move the character back to the original server, but not to log in with the character until I saw him on the original server, as that could interfere with the process. I was also told if I wanted to transfer, I'd have to start the process over once the character was on the original server. That was about 17 hours ago. The character still sits on the new server, but I dare not log in. I've been playing an alt on the server in the meantime. My questions are basically: 1. How long will it take to have the character put on the original server? I did start several auctions as soon as I got the character on the new server, and I've determined they are still up by viewing the AH on an alt. Will I have to wait until these auctions are finished before he is moved to the original? Is using this character to post on the forum considered "logging in to the character?" If so, did I screw the process up? 2. Will I have to wait the standard 3 days before I'm allowed to try the transfer again? 3. Was it because I didn't wait the full 20 minutes that the transfer failed? It's weird that I was able to play for about an hour as if the transfer had worked, then they decided overnight that the transfer hadn't processed. Is it because of the patch? Or is it one of those random computer anomalies that no one can explain? Basically, did I do anything wrong that I need to be sure not to do the next time? That's pretty much it. I'm not really upset since my money's been refunded, just frustrated that I may have to wait a few days before I can start leveling up to join my friends. In the meantime, I can always level the alt on the new server, but a little more clarification would be nice. Didn't want to bug the people who answer tickets with this until I got forum's thoughts on it. Thanks for any responses.Lapidus8 Mar 9, 2013
Mar 9, 2013 [*] Loot Window States All Passed; Inaccurate Downed Auriaya in 10m Ulduar. She dropped Cover of the Keepers. Being the only Leather wearer in the group I needed. The log states that I rolled need. The loot window read that "All Passed." This isn't true. Please provide me with the helm. From chat log: [Loot]: You have rolled Need - 1 for: [Cover of the Keepers]Charminultra1 Mar 9, 2013
Mar 16, 2013 Friend request system needs update I'd like to put in a request/complaint about the friend request system. Lately, pretty much every other day at least, I've been getting friend requests. They aren't from "real people" though. They are bots, scams, etc. What ever you want to call them. The name is usually gibberish, with the context of the request being something about buying in-game currency for real cash. Obviously a violation of the ToS. I just want these requests to end for good. How about this. An optional feature to deny all friend requests, unless they know the email. Basically the person would really need to know me, in order to send the request. Not send me a request simply because they saw the name online. Such a feature exists in some other online communities. Why not Blizzard games?Cruciarius5 Mar 16, 2013
Mar 9, 2013 Suspicious ingame whispers I just got a whisper from someone I think pretending to be a blizz GM saying that I need to go to <removed> to verify my account. I submitted a ticket but Im hoping this way is quicker. I don't want to log out incase I get hacked. Its on this toon that I am posting on.Pokeumon4 Mar 9, 2013
Mar 9, 2013 Profanity is not allowed on our forums Edit: Freedom of Speech does not apply to anyone but the Government my friend. I wish you the best in whatever you decide to do - but cursing on our forums is not on that list. --OrlyiaJambaqt0 Mar 9, 2013
Mar 9, 2013 Ressurection Hey blizzard, I haven't played wow for a really long time and a friend tried to resurrect my old account. Without thinking last night, i just made a new toon to get a feel for the game and fooled around on one of my old priests for a bit. I assume that's why it's not allowing my resurrection today, but am pretty disappointed that i thwarted my own boost. Is there anyway this can be fixed so I can catch up quicker to my friends? Thanks for your time, _saintSsaint3 Mar 9, 2013
Mar 9, 2013 Character name flagged? Hello, I recently (1 day) transfered to this new server. I picked the name Aestheticx for my Mage. This morning when I logged in apparently my name was flagged for a name change. Is there a reason why? Edit: No the name wasn't taken on the server nor was that name ever used on the server. Can I please get my name back to that?Aestheticx2 Mar 9, 2013
Mar 9, 2013 Cataclysm Expansion Pack I recently started with the WoW battle chest, then went to add the cataclysm expansion pack, every time I attempt to install it, it says an error occurred and I have to completely wipe the battle chest and cataclysm off my hard drive and start from scratch. Any suggestions?Deadlysyn5 Mar 9, 2013
Mar 9, 2013 updating wow So I have just bought cataclysm and installed it into my old unpatched wow from last year and ive got the new cataclysm launcher. I could see the verion number in the title bar of the window so I manually downloaded some .exe updates so now the title bar is saying v4.0.1.13205 however the update meter at the bottom hasnt moved dispite me installing all these extra patches? I really dont want to have to download these via the launcher..Alendri3 Mar 9, 2013
Apr 23, 2013 Lag Spike/ Freeze ; After patch 5.2 Slimdigger78 Apr 23, 2013
Mar 10, 2013 5.2 Disc Healz! I have noticed a rather large deduction in healz! I am referring to a timed combination resulting in a rather large single target heal. In 5.1 I was able to hit for around 360k single target heal with the following: 3 stack Grace, Holy Spark and Inner Focus followed by a Greater Heal within the 4 second time range. In 5.2 there is something weird going on. Example: 3 stack Grace, Holy Spark and Inner Focus followed by a Greater Heal results in a Crit range heal of 170k-180k. However... 3 Stack Grace, Holy Spark followed by a Greater Heal result in around 190k Non-Crit Heal! How's this right? What's the point of using Inner Focus for a Crit if I can complete stronger heals with one less button press? Is this a 5.2 nerf? If so, could a Blue please explain how this works? As of now, it appears that Grace and Holy Spark are not stacking correctly with Inner Focus. Please advise.... GhaurGhaur10 Mar 10, 2013
Mar 9, 2013 my upgrade isnt working? i ordered the pack digitally with all the game variants including mists of pandora and whenever i get on im limited as to what i can do because it says im still in the trial version. it also asks me if i want to upgrade before i select my character when i already did upgrade. why is this?Ecripshun4 Mar 9, 2013
Mar 9, 2013 Cross server zone rares Now I've been trying to go for the achievements for killing rare mobs in all of the older content as well as the newer content but I'm beginning to realize that this is next to impossible with the sharing of zones. Take the Sea Horse rare in the underwater zone for instance. I never saw him when content was current and still have been unable to find him. Not even a corpse. Now I've been doing my homework and find out that the corpse only stay there for 3 minutes which to be honest is a moronically short amount of time. And that this particular rare has a 72 hour spawn timer. So not only with this particular rare do I have to compete with those of my own server (Both factions) but also with the people from other servers (Both factions) which leads me to believe that when it comes to rare mobs for achievements you're competing with the populations of at least 3-5 servers. I'm all for cross server zones for questing and such but why not make it a choice to join a cross server zone. Give us the option for either dealing with an empty zone or socializing with other servers. Now I've also thought about more then just the rare spawns these zones are sharing. Herbs and Mining nodes are also shared with these other servers making it even more difficult for people to find those items that they need for their professions. Was this intended to make things harder or did Blizz just want to save space with cross server zones?Oronarn0 Mar 9, 2013
Mar 9, 2013 Cross realm zoning in Isle of Thunder I'm all for cross realm zoning in the old areas, but this is ridiculous, there are so many people here I see at least 15 people on mounts running through the court of bones looking for a grave guardian spawn. Why is it that the new areas that we knew were gonna be jam packed are not server specific? This is making the game a hassle instead of being fun.Bambalance6 Mar 9, 2013
Mar 9, 2013 Rogue Poisons... Do vendors sell poisons anymore, or is it just part of your skills as you level now?Shadekillerz2 Mar 9, 2013
Mar 9, 2013 Can't purchase game time from blizzard store Every time I try to checkout purchasing 30 day game time, I get an error to check the info on my credit card. It's not expired and it's the same card I use last month and the month before that. The account is in good standing just used it yesterday to buy gas so I know my cc account isn't the problem. Was just wondering if anyone else has had problems checking ut on the store site.Gralix9 Mar 9, 2013
Mar 14, 2013 Setting The Trap I farmed up 3 Ritual stones in order to complete this quest. I got all the stones, went to the place I was supposed to, and summoned the Boss: Echo of Kros I then killed him with several other people. I did not fulfill any of the requirements of the quest... yet I completed the objectives. I no longer have the stones and I can't summon him again to try again. I also killed him a second time with another group. What's going on? My quest log still shows: 0/1 Echo of Kros summoned 0/1 Echo of Kros slainJáy3 Mar 14, 2013
Mar 9, 2013 Not able to loot Sha Not sure if this is the correct area or not, but here goes. I have a what is probably a vey easy question to answer. For the past three weeks, I have been unable to loot Sha. Now, yes, I have gotten items from him, IE gloves, cuffs. What I am talking about is his claw. Is this because I have looted him once before or is this because I get said item and do not get the claw? Just wondering.Katiyanah2 Mar 9, 2013
Mar 9, 2013 I really missed WoW - why am I being hacked! http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/8196649684?page=1#12 This might be a double post, I posted on General and got alot of supports. Some of the players suggested me to post here to give it a try. I apologize for my poor English, I may make mistakes in my post below. First off, I want to thank the dev teams and the Blizzard's company with all my heart. You guys made the best game, and it will probably the best games until 5-10 more years. I started playing WoW when I was 16, at the beginning of Wotlk expansion ~5 years ago. My High School friends told me that I should try this game because most of them are playing it atm. So I created a trial account during summer break. And I fell in love with it, the game is so polish, the game designs is so incredible. Every detail of the game was a blast for me! From what I remember, I was leveling in Hillsbrad Foothills and the first time I fell off a mountain it felt so "real". It was like gravity pulling me down like crazy and the screen started zoom out like I was really falling. So I spent all summer 2008 playing the game, it was the best summer for me besides my soccer practice. I know many of the players have been playing for 8+ years and they never give up the game. Even though some of them QQ on the forums and it is kinda funny because I know deep in their heart they just want the game to be better so they won't ever have to give it up. Personally, I was a very hardcore player, besides school and soccer, WoW is my whole entire life. I have to admit that the things I did back then I no longer do, due to it is very time consuming and being crazily patients. So I got some achievements, Loremaster, 3 epic mounts: Raven Lord, Rivendare's Death Charger, Swift Whitehawk Strider and a bunch of raiding/pvp achievements for titles and mounts as well. I took a break here and there at the end of patch because most of my friends aren't online during that time or I don't have anything much to do. Then, after taking a full year break February 2nd, 2012 (When cata hit the end of expansion) . I decided to come back to WoW again, to fully enjoy my experience at WoW and also to wake my childhood memories up. I tried to log-in to my account but wrong password, so I thought I might reset it then. But no emails were sent to my account. So I called in, ask the agent to tell me what is going on after an hour long of owner verification. I gave them my address, phone number, SQA and a bunch of other things like: what was your character's race, class. So I finally got into my account, put up the 10-day trial MoP to get a free 10 days before I pay for my subs and log into my account. Then I was like WHAT THE &$#&@???? 3 of my characters are gone!! I went on the management page and look at the transfers history and the 3 of my MAIN characters were transfer off to another account with the email: ******@hotmail.com So I freaked out, made a ticket to ask the agent what's going on. And this is his/her answer: #1: Agent Thank you for contacting the World of Warcraft Game Master Department and for bringing this matter to our attention. We have reviewed our logs of your account, and we were able to determine the following: No gold was removed. No items have been deleted, sold, traded. No unauthorized character transfers were made. No profession changes were made. Guild banks associated with your characters are intact. 2# Me: Of course nothing is removed. I made a ticket/called in with blizzard to tell them that I just came back to WoW, I was trying to log into my account but everything on the account has changed. So they gave me a new Secret Question change and Password change. But I found out that 3 of my characters were transfer off of the account: Purpleranger, Bebenpriest and Blueswag. I did not authorize these transfers and I can prove that the account is mine. Attach to this ticket is my ID prove. I could also do anything to prove that I AM the owner. I seriously did not authorize these changes!! SCAN0064.JPG 3# Agent: Hello, Thanks for taking the time to contact us today. After further investigation I just wanted to let you know that we see these transfers going through not by a 3rd party and will not be able to reverse them for you. Thank you for your overall understanding. If you need anything at all please feel free to let us know. I understand our call and ticket times are a bit long right now but we will continue to push forward until they are back to a reasonable level. Thank you for your understanding and support! 4# Me: That doesn't make any sense. I took a break from wow exactly 1 year ago when it is the end of the expansion and there's nothing left to do. I cancelled my subscription and 1 year later when logging back in to the account everything is gone. I cannot tell you how I frustrating it is right now seeing 3 of my characters being transferred to a different account and not able to take them back. I put so much time and effort in them, do you know how much that means to me? Thunderfury, raven lord, sandstone drake? All those memories with my friends and my guild-mates. I gave you my id proving I am the original owner of the account. Tell the guy who hacked my account to provide any of his IDs that matches the account. We have to sort this out, I really want to get back in game with my friends.. 5# Agent: Thank you for taking the time to contact us in regard to the World of Warcraft account you are using. Account Name: BBEBEN1 We understand your concern regarding the current location of the characters that have been transferred off of your account. After a thorough investigation, we have found that the registered player of the account listed above allowed an unauthorized third party (for example, a sibling, friend, or purchaser) to access the account. Your account was not hacked. Allowing such access violates the Battle.net Terms of Use. We ask that you take a moment to review these terms at: http://us.blizzard.com/en-us/company/about/termsofuse.html Please remember that it is your responsibility to keep your log-in information confidential. Any account that is registered to your name may not be shared with anyone except for one minor of whom you are a parent or guardian. You are also responsible for every use of your login information, whether authorized or not. So after this I made a last ticket and the answer is still the same, I gave up. All I'm trying to say is, I really miss you WoW. But having to start all over from scratch, with all of my efforts gone down to zero is just not something I want to spend all the time and even if I did, I could no longer have the same characters over again with all the dates of the achievements with my guilds and all those back. I paid for a full month subscription just to post this to hope someone in the dev team will understand that I have not done anything wrong to have to go through all of this. I was just trying to play, but my account got compromised during the time I took a break. Blizzard, with all my love to you, please have someone to help me, otherwise I cannot tell you how sad I am to lose everything I did my whole entire childhood.Bebenmage7 Mar 9, 2013
Mar 9, 2013 ERROR: Ineligible to Transfer. UNKNOWN ERROR I still cannot log onto my pally. I got an error during my name change and I was locked out of my account. Now it has been fixed I still cannot log into my account it says, "ERROR: Ineligible to Transfer. UNKNOWN ERROR." In my account management. All I wanted to do was a quick name change today that led to an error 503 that lasted forever, then I ran into another error during my change, and now I get this error. All I want to do is play on my pally and get him geared today was supposed to be a laid back day since I got the day off but it has just been filled with frustration. I checked my bank activity and the $10 fee went through yet I cannot play on my pally. Anyone have any ideas to help me?Spacecowgirl3 Mar 9, 2013
Mar 9, 2013 Mia BoA Gear?!? I havn't been on WoW in a few months and I log on to start playing again and level my Priest, and come to find out that I a missing practically my whole Cloth BoA gear. I can only find the Helm and Legs. I know for a fact I had all the pieces, staff, and the trinkets. I downloaded the addon Altohloic and went on all my toons and searched for them but nothing is being found but the Helm n Legs. Where have my items run off too?! :'(Absînthe8 Mar 9, 2013
Mar 9, 2013 unable to create a auction I just bought a Jewled panther from someone now its telling me I cannot sell it on the AH because it has charges?Titân3 Mar 9, 2013
Mar 9, 2013 Flashing Red Edge Every time I engage in combat, the edges of my screen flash red and I lock up. Where do I find the option to turn that off in game?Ceidre5 Mar 9, 2013
Mar 9, 2013 How to report violation of add-on policy? Note: I already posted this in general discussion, but it was suggested I may get better responses here. Please feel free to close or delete one of the duplicate threads. So, there's a site out there that I believe is violating Blizzard's add-on policy. In particular, this provision: ... This site charges for their add-ons. And at rather ridiculously high prices, if I do say so myself. I don't wish to name the site because I know Blizzard frowns on public shaming and because I don't want to drive any traffic to them. My question is this: what would be the best way to contact Blizzard and give them the relevant info so they can investigate the matter? Would prefer a blue answering this, but I'll take what I can get. My first thought was to submit a support ticket, but I think tickets might be broken right now, at least through the website -- it just sent me around in circles, and I was unable to actually write down the issue or send it off. It also occurs to me that this isn't really a support issue per se, so a more direct line to someone at Blizzard who could do something about this would be preferable.Maigraith4 Mar 9, 2013
Mar 9, 2013 Does upgrading to Cata give game time Hey, i bought the battle chest a little while ago and now ive noticed Cata is only $20 so i've decided to upgrade to that and then MoP when i have a level 85 Just wondering if upgrading digitally via purchasing on the Blizzard store will give a months game time, or are you expected to buy the upgrade then a further purchase for game time?Vitoee3 Mar 9, 2013
Mar 9, 2013 Following transfer Hello all, I am trying to follow the guild to move to new server, but currently I am the only one left in the guild, and hence was made Guild Master. Upon trying to transfer on the website, it gave me error because I am listed as guild master. How do I proceed with transfer since there is no one else in the guild? ThanksMilktea7 Mar 9, 2013
Mar 9, 2013 Next Arena Season i was just wondering when the next arena season is, does anyone know?Reléntless1 Mar 9, 2013
Mar 9, 2013 The new fail sacks Skjellyfetti8 Mar 9, 2013
Mar 9, 2013 paid for up to cata stuck in trial wtf already paid for everything including cata and set up sub plan and still stuck in trial mode. noone answers ticket Veryharmful4 Mar 9, 2013
Mar 10, 2013 Hit Rating/Battlegrounds Tinxie3 Mar 10, 2013
Mar 9, 2013 System message upon login Dungeon Difficulty set to Heroic. Welcome to Patch 5.2: The Thunder King! Please be sure to reset your UI and update any AddOns. For more information, please visit: http://battle.net/support Joined Channel: [1. General - Dalaran] Joined Channel: [2. Trade - City] Joined Channel: [3. LocalDefense - Dalaran] Joined Channel: [4. LookingForGroup] Reputation with Guild decreased by 42999. You are now Neutral with your guild. I had reached exalted with a guild, then when I faction transferred and joined another guild, my rep carried over. I decided to leave that guild, and I have been unguilded for... over a month, I think? I also login every day, without fail, and have never seen this message before (I am pretty diligent about reading the system message upon login, it's a strange habit- I also have the system messages set to a very distinct colour, so they tend to stand out a fair bit). Any reason this would randomly pop up on my login screen just now?Snowshoes2 Mar 9, 2013
Mar 9, 2013 FIRE MAGES -Now depressing. Just wanted to post my 2 cents hoping that blizzard sees this. Every class in the game was buffed... a lot, in patch 5.2. However, firemages at the last second were nerfed with the 10% pyroblast reduction. this seems remarkably unfair just off hand. In anycase i was willing to deal with it... until i noticed that as a fire mage.. i could not kill ANY PALADIN i COULD kill before the patch including half-geared players. These same ones i could kill as ice, or as arcane without issue. Apparently all debuffs can be cleansed much faster now by paladins? i noticed this but i'm not sure how... or exactly what the scenario is. All i know is that i have spent literally 10-15 minute fights with paladin opponents only to find we were in an utter stalemate even when i blow time warp / alter time / clones in a proper sequence... I.e. i can damage the paladin down about oh, 250k health while swapping between FREEZE-stun, counterspell, and dragon's breath / frost circle. After which point they heal fully because i cannot stop them.Zargis2 Mar 9, 2013
Mar 9, 2013 How do I get a wow athenticater when its sold I am kinda a noob but I just recently had a hacking scare so now I'm trying to get one but in the store its sold out so if somebody could help with telling me when they come back in stock. Also if I can get a blue post on here telling me that its back in stock thx for the help guys.Thekooflife8 Mar 9, 2013
Mar 9, 2013 Re: Removal of upgrade NPC What was the reasoning behind this decision. It seems more like a step back in regards to getting alt characters geared up more quickly to do LFR's. Also, doesn't this once again eliminate the need/use of justice points at cap?Selainia12 Mar 9, 2013
Mar 9, 2013 Every where i go crashes.... Ill post the errorHerezwarrior9 Mar 9, 2013
Mar 9, 2013 Error when downloading update, please help I have just opened up my WoW launcher as the update has started to download (the hotfix) it says. ERROR: The file "E:/World of Warcraft/updates/wow-0-16669-win-final.MPQ" appears to be corrupted. You may have to download this file again. It closes the launcher and when i open the launcher back up it comes up with the same message, how do i download the file again?Trapstarr1 Mar 9, 2013
Jul 3 Stormwind to Pandaria portal is missing. This is the order things have happened so far. 1. I faction changed from Horde to Alliance 2. I signed on and got the initial Pandaria quest. 3. I completed the quest. 4. I took portal from Paw'don back to Stormwind. The problem? The portal hasn't opened yet from Stormwind to Pandaria. Not only is it not open, it's not even there at all. How do I get back?Purprimalus28 Jul 3
Mar 10, 2013 Warlock quest needs to be nerfed!! For those warlocks who have been fortunate to have most of everything go right once for this quest, this must seem a foolish idea. However, I have gone to do this quest over 50 times now, I have spent over 3,000 gold on repairs, potions, reforging. I have tried on all three specs, mainly with destro for more survivability, and in the end of all this I am done wasting my time. The only reason I continued for so long was out of pride wanting to say I can beat it, but it is nothing more than a waste of time. I am clearly well geared enough to fight this boss with a 501 ilvl. Now, with all of this, I refuse to go back until that boss is redone. First off, the annoying imp stun and interruption needs to go. That alone has wiped me over 10 times. Three times in a row I had that interruption while trying to put on a banish, it has interrupted me in mid air from the bosses seed of corruption making me sit in the middle of it taking damage. In every phase of the fight I have been interrupted multiple times and with a boss that is so dependent on doing everything right and for the fact that you are by yourself, and interruption and stun like that is just ridiculous. Not only were there stuns, there were constant glitches where my portals just did not work, making me take a hit from chaos bolt. I had times where chaos bolt even followed me when I was behind a wall and had been their since mid cast of chaos bolt, or the amazing seed going off as I port into corner knocking me into the path of chaos bolt. To sum it all up, this was just an unenjoyable quest for a simple cosmetic. Legendary quests were not even this hard, or even heroic bosses. I am not saying make this a walk through fight but make it at least fun and adaptable to a few mistakes without having to constantly wipe and pay for repairs just to wipe again from a glitch, because right now it just makes me want to log off my warlock and never look back.Bartzabel15 Mar 10, 2013
Mar 9, 2013 Booty Bay Interaction Okay, I haven't been in BB in forever, but I'm neutral and not at war. I'm hate with Bloodsail and not at war with them either. I cannot interact with any BB based townsfolk, or turn in any question (like the robot chicken one, where you have to follow it and protect it) What is wrong?Dreadling2 Mar 9, 2013
Mar 9, 2013 Please fix the game. http://www.youtube.com/watch?v=8rd0-zVIBVo This video is very well put and I completely agree with it. Blizzard, you really should fix the game. After watching this video, you should take a few things into consideration. Now, you can EASILY "fix" the game. It's simple to do, and you won't lose any money either. Your WoW quarterly reports show your pique subscribers being at the end of Burning Crusade and start of Lich King. What happened after that? You added dungeon finder, heroic raids, and made the game much more accessible. I know there are casual players out there, but they aren't now (and never will be) your core player base. You have been attending to casual players for years now. Stop. Your reports show subscribers dropping steadily since the game has been made for casual players. What does this mean? You're losing money while you're trying to make it. Stop catering to casuals. Please. Listen to this video and UNDERSTAND what is wrong. If you bring back what made Vanilla and Burning Crusade great, you will gain back those hard core players that made WoW WHAT IT IS. I will be glad to have a conversation in this thread with any single person from Blizzard that wants to discuss this with me. We can't deny it anymore. WoW is dying, and you should consider saving it. Hell, if you at least made an attempt, my 5 friends and I will all resubscribe. Because we've all stopped playing because of how the game is now.Lamarcuss106 Mar 9, 2013
Apr 27, 2014 Warlock 5.2 quest final boss... Ya i got the tome on my warlock and went to go do it and i did everything except for the last boss in the chain quest the Kanrethad Ebonlocke guy... he is way to overpowered all of my friends that have warlocks and are on the quest are stuck and cant get passed it hopefully this can get a nerf or something <removed> i've tried all 3 specs and dont get close to 20%Moardotz23 Apr 27, 2014
Mar 9, 2013 AV and backcapping I don't know if this is a bug/glitch or someone using some clever game mechanics but I have had this happened twice today, first time I was in IWB and the flag never gave the capping visual and it got capped, I figured it was a visual bug but there was nobody around, I figured my bad because it was probably a rogue. However the second time it occurred we were in a close match with about 10-15 people in SHB and I was hitting tab the whole time while running around the pillar (among others doing the same) keeing an eye on the flag. It changed and there was no visual, no target, nothing...it just capped back to alliance.Drakthir1 Mar 9, 2013
Mar 9, 2013 Elder Charm Usage Cap? Blizzard, I noticed now after getting kicked from a run by a bunch of trolls from the same server, that there appears to be a limit to the number of Elder Charms you can use per day, maybe per week. This is a limit of 10 it appears. I used them ALL this week on Sha of Fear in ToES (and walked away with no weapon which is unacceptable). I got 4 helmets, all from raid finder and nothing from my roll on normal mode. There needs to be a change so that if you roll for bonus loot, it checks to see if you have the item its going to give you before it drops another in your bag. In keeping with my historically unbelievable horribly not random bad luck I managed to get 4 helmets in a row which by my math is statistically a 6.25% chance. My warrior burned through almost 14 charms over 5 weeks to get the axe off Sha from LFR, and in 19 kills between characters on two servers on two different accounts, I have yet to see a strength weapon drop off Sha on normal. Is there supposed to be a cap on the number of charms you can use (don't think there should be if you work hard enough to farm them up you should be able to use them until you don't have any more.Nerfmeblizz1 Mar 9, 2013
Mar 9, 2013 Cross Realm raiding... I just transferred to a new server from one that had been my home for the last 6 months, of which I found a good progression group, of people I liked. Thing is, we only made 9/16n before 5.2 hit. My new home doesn't qualify that as acceptable for a PuG, and I am quite a few iLvL's behind the servers min. req. Hopefully I am in the right place for these questions, but is it not only possible for me to continue raiding with that group cross server, but could I also bring in some more experienced players from my new server to fill out a quality 10 man to gear myself and them up? Also, as none of us ever downed Normal Mode Queen, if it is possible for me to bring a CRPuG into their core group, that we could use their unlock for entry into ToES? Lastly, are the (if I'm not just experiencing full on trolling for CRRaiding) 5.0 raids the only accessible instances, or is 5.2 an option? Thanks for reading, and for any responses I may get. Hopefully I'm not clouding up the forums with a out of place question. Please redirect if so. P.S., also created on Raid forums, delete if I get a response here.Bawwxy2 Mar 9, 2013
Apr 10, 2013 Racial Language bug? So I was wondering if this is happening to anybody else, went to go speak in Darnassian on ma nelf and it wouldn't work, same for all my characters of different races...so it appears selecting my racial language doesn't seem to be working and I'm still speaking in common Anyone else getting this issue?Drewan2 Apr 10, 2013
Mar 9, 2013 Open Trade Refusal I have been having this issue for about a week. For some reason if anyone attempts to trade with me they are being told that I refused to trade. Just yesterday I noticed yellow text telling "so and so attempted to trade with you but you refused". I am not sure why that is happening. Is there a check off box somewhere to refuse trades I do not see? Please let me know, thanks. P.S. I am able to open a trade window with others just fine.Mityaphrdite8 Mar 9, 2013
Mar 9, 2013 How do you get world of warcraft time i jst got a credit card on my account but i dont know how to get membership helpDarhk2 Mar 9, 2013
Mar 9, 2013 Can't play at all I am running an old Macbook, and I can't get past the toon select screen. The game freezes up. any help appreciatedKusunuki2 Mar 9, 2013