Mudanças nos Xamãs no MOP! #EXCLUSIVO#

Xamã
Fonte: http://www.mmo-champion.com/content/2706-Priest-Tier-14-Preview-Mists-of-Pandaria-Beta-Class-Changes
Shaman (Forums)
Skills

Ancestral Spirit: Now 84% of base mana, up from 72%.
Ascendance: New - The Shaman surrenders his physical form to the power of the elements, transforming into a being of raw elemental energy for 15 sec. 3 min cooldown.
Elemental: While in the form of a Flame Ascendant, Lava Burst has no cooldown and Chain Lightning is empowered to become Lava Beam.
Enhancement: While in the form of an Air Ascendant, auto-attacks and Stormstrike deal pure Nature damage and have a 30-yard range.
Restoration: While in the form of a Water Ascendant, all healing done is duplicated and distributed evenly among nearby allies.
Bind Elemental: Now costs 10% of base mana, up from 9%.
Bloodlust/Heroism: Now costs 21% of base mana, down from 26%
Burning Wrath: New - Fiery elemental energy emanates from the Shaman, empowering all nearby party and raid members and increasing their spell power by 10%.
Capacitor Totem: New - Summons an Air totem with 5 health at the feet of the caster that gathers electrical energy from the surrounding air and then explodes after 5 sec to stun all enemies within 8 yards for 5 sec. 45 sec cooldown.
Chain Lightning: Now costs 30% of base mana, up from 26%.
Cleanse Spirit: Now costs 21% of base mana, up from 14%. Removes all Curse effects, up from 1. 8 sec cooldown, up from 0.
Earth Elemental Totem: Now costs 28% of base mana, up from 24%. Lasts 1 minute, down from 2. 5 minute cooldown, down from 10.
Earth Shock: Now costs 21% of base mana, up from 18%. Now applies the Weakened Blows debuff.
Weakened Blows: Demoralizes the target, reducing their physical damage dealt by 10% for 30 sec.
Earthbind Totem: Now a 30 second cooldown, up from 15 seconds. 20 second duration, down from 45 seconds.
Fire Elemental Totem: Now costs 26% of base mana, up from 23%. Lasts 1 minute, down from 2. 5 minute cooldown, down from 10.
Flame Shock: Now costs 19% of base mana, up from 17%. Lasts 24 seconds, up from 18.
Flametongue Weapon: Magic damage done is now 7%, up from 5%. 60 minute duration, up from 30.
Frost Shock: Now costs 21% of base mana, up from 18%.
Frostbrand Weapon: Now has a 60 minute duration, up from 30.
Ghost Wolf: Now instant cast, down from 2 sec. No longer reduces the effects of movement speed reduction.
Grace of Air: New - Empowering winds swirl around the Shaman, granting all nearby party and raid members 5 Mastery.
Grounding Totem: Now lasts 15 seconds, down from 45.
Healing Rain: Now costs 53% of base mana, up from 46%.
Healing Stream Totem: Reworked - Now Summons a Healing Stream Totem with 5 health at the feet of the caster for 15 sec that heals the most injured party or raid member within 40 yards for ((31+($SP*0.3124)*1)) every 2 sec. 30 second cooldown.
Healing Surge: Now costs 31% of base mana, up from 27%.
Lightning Bolt: Now costs 7% of base mana, up from 6%.
Lightning Shield: Now lasts 1 hour, up from 10 minutes.
Magma Totem: Now costs 21% of base mana, up from 18%.
Purge: Now costs 16% of base mana, up from 14%.
Spiritwalker's Grace: Now costs 14% of base mana, up from 12%.
Unleash Elements: Now costs 8% of base mana, up from 7%.
Water Shield: Now lasts 1 hour, up from 10 minutes.
Water Walking: No longer has a reagent cost.
Wind Shear: Now costs 9% of base mana, up from 8%. 12 second cooldown, down from 15. 3 second lockout, up from 2.Elemental

Lava Burst: Now has a 1.5 second cast time, down from 2 seconds.
Earthquake: Now costs 70% of base mana, up from 60%.
Elemental Focus: Reworked - The Clearcasting state reduces the mana cost of your next 2 damage or healing spells by 25% (down from 40%), increases spell damage done by 10%, and increases single-target healing done by 50%.
Elemental Fury: Now also increases Lightning Bolt damage by 50%, Chain Lightning damage by 70%, and Critical strike damage increased by 50% for all spells.
Elemental Precision: Now also increases your mana pool by 400%.
Lava Surge: Now also causes your next Lava Burst to be instant.
Shamanism: Now increases damage of Lightning Bolt by 50% and Chain Lightning by 70% instead of 36% increased benefit from Spell Power.
Spiritual Insight: New - Increases your Mana Pool by 400%.
Thunderstorm: Now increases mana gained by 15%, up from 8%.
Enhancement

Dual Wield: No longer increases hit chance by 6%.
Feral Spirit: Now heal the Shaman for 150% of their damage done. Feral Spirits are now Guardians instead of Pets.
Fire Nova: Now costs 25% of base mana, up from 22%.
Lava Lash: Now deals 200% weapon damage, down from 260%. Also spreads your Flame Shock from the target to up to 4 additional targets within 12 yards.
Maelstrom Weapon: Now reduces the cast time and mana cost of all Nature Spells with a base cast time shorter than 10 seconds, instead of a list of specific spells.
Mental Quickness: Now also causes your melee attacks to have a 40% chance to restore 5% mana.
Searing Flames: Can now be applied by your Fire Elemental. Also Your Lava Lash ability will consume your Searing Flames, dealing 20% increased damage for each application on the target.
Spirit Walk: Now has a 2 minute cooldown, up from 32 seconds. No longer requires Feral Spirit to be active in order to use this ability.
Static Shock: No longer includes Primal Strike.
Stormstrike: Now causes 200% weapon damage, down from 225%.Restoration

Chain Heal: Now costs 22% of base mana, up from 20%.
Earth Shield: Now also increases the effectiveness of Shaman healing spells on that target by 20%.
Earthliving Weapon: Now will always trigger the effect on targets below 35% maximum health.
Greater Healing Wave: Now costs 36% of base mana, up from 33%. Also has a 2.5 second cast time, down from 3.
Healing Wave: Now has a 2.5 second cast time, down from 3.
Mana Tide Totem: Now lasts 16 seconds, up from 12.
Meditation: Now also increases your mana pool by 400%.
Purification: Now increases the healing done by Water Totems by 50%. Also heals you cast increase allies' maximum health by 10% of the amount healed, up to a maximum of 10% of their health.
Purify Spirit: Replaces Cleanse Spirit. Also removes all Magic effects in addition to Curse effects. 8 second cooldown.
Riptide: Now lasts 18 seconds, up from 15. Also increases healing done from Chain Heal by 25% when used on a Riptide target. Chain Heal no longer consumes Riptide.
Não entendo pq subiram o custo de mana dos shamans. Ja temos uma regeneração tão fraca =/
Spiritual Insight: New - Increases your Mana Pool by 400%
ou

É isso mesmo?

Lava burst vai ser instant cast? Haha, estou la batendo e proca maelstrom, solto um lava burst crítico *-*
Nerfado ou buffado em suas opniões?

Nerfado
Mais nerfs do que buff, não vi a necessidade no aumento dos custo de mana, pois shaman nem ta top dps / heal.
Nerfs em dano e aumento no custo de mana.

TOTALMENTE DEMAIS HEIN!?

(...) Lava burst vai ser instant cast? Haha, estou la batendo e proca maelstrom, solto um lava burst crítico *-*

Em tempo.

Lava Burst é fogo, não vai se beneficiar do MWN.
http://www.wowhead.com/spell=51505
Nerfs em dano e aumento no custo de mana.

TOTALMENTE DEMAIS HEIN!?

Concordo. O melhor é que somos nerfados pelo simples fato de sermos shamans ! Viva.
Agora bota uma magia instant kill pra paladin e pra dk.
29/03/2012 13:21Citação de Reirom
Agora bota uma magia instant kill pra paladin e pra dk.

Eu ri disso
:D

Pois eh, tem que rir pra não chorar.

=//
Spiritual Insight: New - Increases your Mana Pool by 400%
ou

É isso mesmo?

Lava burst vai ser instant cast? Haha, estou la batendo e proca maelstrom, solto um lava burst crítico *-*

So aperf tm maelstrom soq no mop ele lava burst vai ser skill so d elemental, e como disserao lava burst é fogo entao nao da pra fazer isso.
Qnto as skills, ta uma merda, xama pela historia é uma das classes + fodas q tm soq no jogo nao chega nem perto, isso ou meu ver parece descaso, preguiça ou incompetencia, ou os 3 juntos da na msm. Ja ouvi q os desingers gostao d xama pq na mecanica é facil, tudo funciona certo, ai da nisso, os kra tm preguiça d mecher, d melhorar o xama pq ai vai dar trabalho pra eles. Sera q é tao dificil assim msm fazer algo bom nos xamas.
Quanto choro velho... para.
Não é mais facil remover o shaman do jogo de uma vez? Acho que a Blizzard só quer deixar 2 classes no jogo... mago e Dk!

Isso é uma puta de uma sacanagem que estão fazendo com a classe...

Bateu até uma tristesa aqui... eu tava upando meu xamã, agora vou até pensar se continuo com ele, pq assim tá complicado!
Não sei porque tanta dificuldade em acertar com o shaman...ou classe lazarenta viu hahahaha. Sei que com as mudanças na mana parece que vai ficar mais dificil para segurar mana até o final com shaman restore...vamos ver se o mana pool de 400% vai resolver!
Mesmo assim vou continuar upando o meu Shaman
É, com certeza mais nerf do que buff...
Mas é isso aí galera, jogar de Shaman, como todos sabemos, é jogar em modo hard!
Prefiro sofrer, pensar e usar os dedos pra matar alguém, do que simplesmente bater a cabeça no teclado e ser uma máquina de guerra hahahaha
28/03/2012 10:30Citação de Bugadinho
Capacitor Totem: New - Summons an Air totem with 5 health at the feet of the caster that gathers electrical energy from the surrounding air and then explodes after 5 sec to stun all enemies within 8 yards for 5 sec. 45 sec cooldown.

Legal, algo pra sobrevivência... 45 segundos de cooldown ¬¬

Cleanse Spirit: Now costs 21% of base mana, up from 14%. Removes all Curse effects, up from 1. 8 sec cooldown, up from 0.

Gostei, agora vai ser útil hehe.

Earth Elemental Totem: Now costs 28% of base mana, up from 24%. Lasts 1 minute, down from 2. 5 minute cooldown, down from 10.

Assim como o elemental de fogo, agora serão usáveis em arena, muito bom, gostei.

Wind Shear: Now costs 9% of base mana, up from 8%. 12 second cooldown, down from 15. 3 second lockout, up from 2.Elemental

Show, o único interrupt de Shaman, agora com apenas 12 segundos!!! ¬¬ aff

Earthbind Totem: Now a 30 second cooldown, up from 15 seconds. 20 second duration, down from 45 seconds.

Quase a única "arma de sobrevivência" do Shaman, agora com 30 segundos de cooldown!!!
Parabéns Blizzard, só falta, como o companheiro disse, uma skill de morte instantânea para todas as classes perante o shaman. ¬¬

Ghost Wolf: Now instant cast, down from 2 sec. No longer reduces the effects of movement speed reduction.

Tá certo, como nós Shamans temos uma resistência incrível, não precisamos correr para longe de ninguém, por isso, não precisamos mais do nosso earthbind toten e nem do nosso ghost wolf. aff

É, assim como o Thrall, todos nós devemos ser escravos, sofridos e torturados. Pra quem sabe um dia, o Deus dos Paladinos Dk's e mages nos de a graça de sua bondade hahahaha

Pra acabar.
Tenso!
Chain Heal healing has been increased by 42%. Now scales from 49.8% of Spell Power, up from 35%.

Healing Rain healing has been increased by 42%. Now scales from 14.1% of Spell Power, up from 9.9%.

Healing Surge healing has been increased by 42%. Now scales from 113.5% of Spell Power, up from 79.7%.

Talents

Healing Tide Totem healing has been increased by 42%. Now scales from 48.4% of Spell Power, up from 34%.

Restoration

Earthliving Weapon healing has been increased by 42%. Now scales from 8.3% of Spell Power, up from 5.8%.

Greater Healing Wave healing has been increased by 42%. Now scales from 137.7% of Spell Power, up from 96.7%.

Healing Wave healing has been increased by 42%. Now scales from 75.6% of Spell Power, up from 53.1%.

Riptide healing has been increased by 42%. Direct healing now scales from 33.9% of Spell Power, up from 23.8%. HoT now scales from 16% of Spell Power, up from 11.3%.

Spiritual Insight Increases your mana pool by 400% and now also increases your chance to hit with Lightning Bolt, Lava Burst, and Flame Shock by 15%.

Finalmente um pouco de buff pelo menos pro shaman restoration!!! Vamos ver se eles não resolvem voltar atrás!
por isso que shaman é foooooda!!
me orgulho dessa classe, os caras só nos nerfam e esmo assim eu meto porrada em muita gente, essa classe é pra quem curte, que mané desanimar o que... única coisa que temos que fazer é criticar, pra ver se os caras se ligam que a coisa não ta muito boa pro nosso lado..

to louco pra testar essa Ascendance no enhanc.. SS e auto-attacks com dano puro e 30y de range *-* mais no novo totem, de dano que vi em alguns videos

e esse lance de mana, pelo menos pra nós enhanc, acho q não é problema, afinal sempre estamos com o MP full.
12/04/2012 12:05Citação de Deströyer
e esse lance de mana, pelo menos pra nós enhanc, acho q não é problema, afinal sempre estamos com o MP full.

O problema da mana é para os healers mesmo, é a pior classe em questão de mana que tem! Se aumentam o consume ferra com o heal do shaman. Mas acho que as coisas estão se equilibrando. Vamos ver as próximas mudanças e estatísticas para poder avaliar melhor enquanto não ganho minha beta key ^^. Abraços!

Junte-se à conversa

Voltar ao fórum